понеділок, 17 вересня 2018 р.

Будова світдового мікроскопа,Матеріал для учнів 6 класу,


Будова мікроскопа

Ви ознайомитеся з будовою міхроскопа та дізнаєтесь, як розраховувати Його збільшення.Чм будемо ми працювати з мікроскопом?Що можна побачити в мікроскоп, окрім бактерій?
Мікроскоп (від грецького « мікрос»— малий та "скопео" —дивитись, роздивлятись) — це збільшувальний прилад, який дозволяє розглядати предмети дуже малого розміру. Конструкція шкільного мікроскопа майже така сама, як у найкращих дослідницьких мікроскопів першої половини XX ст. (мол, 6). При правильному налаштуванні шкільний мікроскоп дозволяє побачити не лише клітину, але й окремі П внутрішні структури. А за наявності певного досвіду — навіть виконувати деякі цікаві експерименти.Мікроскоп складається з корпусу та елементів оптпичнсї системи, через які проходить світло.Частинами корпусу е:/ основа;/ предметний столик, на якому розміщується дослідний зразок, що закріплюється на столику за допомогою двох гнучких тримачів;У штатив зі змінним кутом нахилу, на якому знаходяться великий гвинт грубого налаштування чіткості (макрогвинт), та менший гвинт точного налаштування чіткості (мікрогвннт);/ тубус, на нижній частині якого кріпиться револьверна насадка з об’єктивами, а у верхню частину вкладається окуляр.До елементів оптичної системи мікроскопа належать:✓    увігнуте дзеркало, яке можна повертати;У діафрагма, що знаходиться під предметним столиком;✓    револьверна насадка а об'єктивами різного збільшення;/ окуляр, в який спостерігають об’єкт дослідження.Дзеркало використовують для налаштування найкращого освітлення препарату. Діафрагмою регулюють контрастність та яскравість зображення: якщо діафрагма закрита, зображення дуже контрастне, проте темне; якщо діафрагма повністю відкрита, то контрастність мала, а світла забагато, тому зображення переосвітлене.Об’єктів. Шкільний мікроскоп має три об'єктиви: дуже малого (4-кратного), малого (10-кратного) та великого (4 Ок ратного) збільшення. Для легкої їх зміни вони вкручені в револьверну насадку. Об’єктив, який розташований вертикально вниз, у напрямку до об’єкту дослідження, увімкнений в оптичну систему, інші — вимкнуті. Повертаючи револьверну насадку, можна змінювати робочий об’єктив і, таким чином, переходити від одного збільшення до Іншого. При включенні іншого об'єктива в оптичну систему чути легке клацання — це спрацьовує пружинний фіксатор револьверної насадки.Об’єктив е головним елементом оптичної системи мікроскопа. На об’єктиві цифрами позначені його технічні характеристики, У верхньому рядку першою цифрою позначається збільшення об’єктива (жал. 7).Добуток збільшення об’єктива та збільшення окуляра показує загальне збільшення мікроскопа. Наприклад, при ввімкненому 4-кратному об’єктиві та 10-кратному окулярі загальне збільшення мікроскопа становить: 4 * 10 = 40 (разів).При роботі з мікроскопом на предметний столик кладуть дослідний зразок, закріплюють його тримачами, вмикають об’єктив малого збільшення (10-кратннй). Обертаючи дзеркальце, направляють на препарат світло, 1 макрогвинтом налаштовують чіткість. Далі, за потреби, вмикають об'єктив великого збільшення, підрегульовують чіткість мікрогвинтом та контрастують зображення діафрагмою.
Працюючи з мікроскопом, дотримуйтесь таких правил:
1. Лінзи окуляра та об’єктивів потрібно оберігати від забруднення та механічних ушкоджень: не торкатись пальцями і твердими предметами, не допускати попадання на них води та інших речовин.
2. Забороняється розкручувати оправи окуляра і об’єктивів, розбирати механічні деталі мікроскопа — їх ремонтують лише у спеціальних майстернях.
3. Переносити мікроскоп треба двома руками у вертикальному положенні, гримаючи прилад однією рукою за штатив, а іншою — за його основу.

Немає коментарів:

Дописати коментар