І рівень ( завдання оцінюється 0,5 бала)
1.Ускладнення організації, яке приводить до
формування типів і класів,- це: а)ароморфоз,б)ідіоадаптація,в) біологічний
регрес,г) загальна дегенерація.
2Як людина може впливати на довкілля?
3.Приклад атавізму у людини: а) багатососковість
б) два кола кровообігу,в)залишок третьої повіки, г) відросток сліпої кишки.
4.Людина своєю діяльністю створює стан біосфери:
а) атмосферу, б) іоносферу, в) ноосферу, г) гідросферу
5.Що таке заповідник?
6.ДДТ- хімічний засіб захисту рослин від
шкідників; це отрута яка діє повільно з продуктами в організм матері, а потім з
молоком до дитини. Чи можна застосовувати цю речовину, якщо вона дає значний
економічний ефект.
ІІ рівень ( кожне завдання оцінюється 0,5 бала)
1.Між видами однієї популяції можуть існувати
взаємозв’язки: а)боротьба з
несприятливими умовами б) паразитизм,
в) хижацтво, г) конкуренція.
2.В основі генетичного критерію виду лежать ознаки:
а) спосіб розмноження,б) однакова кількість хромосом, в) однакова форма хромосом, г) здатність до
схрещування
3.Основою біорізноманітності біогеоценозів є
добір: а)штучний, б)усвідомлений,в) природний,г) методичний.
4.Чи завжди географічна ізоляція обумовлює
видоутворення?
5.Які тварини мають ієрархічну структуру
популяції?
6.Чому стан лісу часто погіршується після
вирубування дуплуватих дерев?
ІІІ варіант ( кожна відповідь оцінюється 1 бал)
1.Дати порівняльну характеристику папоротей і
голонасінних рослин.
2.Біомаса рослинної савани- 750г/м3.За правилом
екологічної піраміди визначити площу (га) біоценозу, яка може прогодувати лева
масою 250 кг у ланцюгу живлення: трав’янисті рослини – парнокопитні – лев. З указаних значень маси рослин та
тварин 70% припадає на воду.
3.Пояснити утворення яскравих квіток з сильним
ароматом у шипшини.
ІУ варіант ( кожна відповідь оцінюється 3 бали,
одна на вибір)
1.Охарактеризувати заходи, яких треба застосувати
щодо охорони природи, заповнивши таблицю:
Екологічна ситуація
|
Заходи запобігання
|
Погіршення стану водойм
|
|
Ерозія грунтів
|
|
Зменшення біологічного різноманіття екосистем
|
2. Охарактеризувати шляхи збереження видового
різноманіття організмів.
3.Пояснити, чому процес видоутворення вважають
необоротним.
Немає коментарів:
Дописати коментар